Kampania antysmogowa Urzędu Miasta Łodzi. Zachęta do wymiany “kopciuchów” i korzystania z transportu zbiorowego
Urząd Miasta Łodzi rozpoczyna kampanię antysmogową zachęcającą do wymiany kopciuchów i korzystania z transportu zbiorowego. Nieekologiczne źródła ogrzewania i spaliny samochodowe to największe źródła zanieczyszczenia powietrza w mieście.
Zgodnie z uchwałą antysmogową sejmiku województwa do 1 stycznia 2023 roku wszystkie bezklasowe kotły muszą zostać zlikwidowane. Jednak wiele osób, które ich używa, nie ma o tym pojęcia. – Instytut Ekonomii i Środowiska przeprowadził badanie i wydał raport, w którym jednoznacznie wykazał, że aż 55 procent Polaków w ogóle nie słyszało o uchwale antysmogowej, a zaledwie 14 procent Polaków potrafi dokładnie wskazać, jakie ma obowiązki względem tego dokumentu – mówi Marek Kwiatkowski z inicjatywy Łódź Bez Smogu.
Do stycznia 2023 zostało niewiele czasu, a w Łodzi – tylko w miejskich budynkach- jest 18 tys. pieców do wymiany, a w domach jednorodzinnych – 40-50 tys. Dlatego magistrat zaplanował kampanię na szeroką skalę. – Kampania pojawi się we wszystkich instytucjach miejskich, kultury, w miejskich przychodniach, na ryneczkach, w bibliotekach. Ponad tysiąc plakatów, ogłoszenia na przystankach komunikacji miejskiej. Zaangażowaliśmy również ludzi kultury, biznesu, społeczników. Powstaje właśnie kilkanaście spotów z udziałem tych osób. Te spoty pojawią się w mediach społecznościowych, w internecie – mówi Agnieszka Pietrzak z Urzędu Miasta Łodzi.
W kampanię antysmogową miasta włączył się też Uniwersytet Medyczny, Miss Polski 2021 Agata Wdowiak i Mister Ziemi Łódzkiej Konrad Witkowski. Zaplanowano także konkursy na spot dotyczący smogu z transportu i z nieekologicznych źródeł ogrzewania.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |