Naukowcy UŁ opracowali nowatorską metodę zachęcającą najmłodszych do czytania
Koniec z nudnym przepisywaniem literek, teraz nauka czytania i pisania będzie zabawą angażującą emocje i dziecięcą wyobraźnię. Dziesięć łódzkich przedszkoli przy wsparciu Uniwersytetu Łódzkiego rozpoczyna program Skuteczne zdziwienie. Wyzwalamy myślenie.

Przedszkolaki przy pomocy pobudzających graficznych opowieści oraz klocków będą budować skojarzenia między głoskami i literami, a później całymi wyrazami. – Punktem wyjścia do zorganizowania takich zajęć, jest sytuacja wokół lodów i pierwsza głoska “y” i pierwszy gest związany z lizaniem lodów. Jeżeli są lody, to jest także barwa, są smaki i doświadczenia – mówi dr Monika Wiśniewska-Kin, kierownik Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego UŁ.
Celem programu jest nie tylko nauka pisania i czytania, ale również zaszczepienie w dzieciach miłości do literatury. – Ktoś kończy jedną książkę i chętnie sięga po drugą. Jest to projekt innowacyjny, który ma także odsunąć dzieci od komputera i smartfona – zaznacza Małgorzata Moskwa-Wodnicka, wiceprezydent Łodzi.
W projekcie Skuteczne zdziwienie. Wyzwalamy myślenie weźmie udział ponad 500 przedszkolaków. Jeśli pomysł przyniesie pozytywne rezultaty, zostanie rozszerzony o kolejne placówki.
Posłuchaj i dowiedz się więcej:
Nazwa | Plik | Autor |
Naukowcy UŁ opracowali nowatorską metodę zachęcającą najmłodszych do czytania | audio (m4a) audio (oga) |
WIĘCEJ INFORMACJI O EDUKACJI W ŁODZI I REGIONIE. ZNAJDZIESZ W DZIALE “EDUKACJA”. KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ. |