Sprawdziliśmy, jak wygląda stan prac przy budowie tunelu średnicowego pod Łodzią
Maszyny drążące tunele pod Łodzią dotychczas pokonały w sumie 350 metrów. Postępy prac zależą m.in. od tego, na co natrafią pod ziemią.

TBM “Faustyna” i “Katarzyna” drążące tunele, które połączą stację Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem, do tej pory pokonały w sumie 350 metrów.
Rafał Wilgusiak z PKP Polskie Linie Kolejowe mówi, że postęp drążenia zależy od warunków geotechnicznych. – TBM “Faustyna” pokonała już 275 metrów z komory startowej w rejonie ul. Długosza, w kierunku przystanku Łódź Koziny. TBM “Katarzyna” pokonała około 70 metrów tunelu w kierunku stacji Łódź Fabryczna, a po drodze – soczewkę wodną, której obecność wpłynęła na tempo prac. Gdy TBM “Faustyna” pracowała pod ul. Zana, kilkanaście rodzin na kilka dni zmieniło miejsca zamieszkania.
Rafał Wilgusiak dodaje, że napotkane utrudnienia geologiczne nie powinny zmienić obecnie przyjętego terminu zakończenia prac, wyznaczonego na przełom 2022 i 2023 roku.
Wykonawca zapewnia, że przy budowie tunelu średnicowego w Łodzi stosuje sprawdzone zabezpieczenia i rozwiązania dla ochrony mieszkańców i środowiska. Na bieżąco monitorowany jest stan budynków znajdujących się nad wykopem. Teraz rozpoczyna się kolejny etap prac. Do szybu startowego będą opuszczane tzw. bramownice (gantry) i elementy zaplecza maszyny. Równocześnie prowadzona jest kontrola systemów i elementów TBM niezbędnych podczas drążenia.
Na trasie tunelu średnicowego w Łodzi powstaną trzy podziemne przystanki: Śródmieście, Polesie i Koziny.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |