Wnioski do programu Dobry Start – elektronicznie
Ponad milion wniosków o świadczenie z programu “Dobry Start” wpłynęło od 1 lipca do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Obsługą programu zajmuje się ZUS, a środki wypłacane będą wyłącznie na rachunki bankowe.
Świadczenie z programu “Dobry Start” w wysokości 300 zł przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24. w przypadku osób z niepełnosprawnościami. Monika Kiełczyńska, rzecznik ZUS w regionie łódzkim przypomina, że w tym roku wnioski można składać wyłącznie drogą elektroniczną. -Osoby które nie radzą sobie z elektroniczną formą składania wniosku, mogą liczyć na pomoc pracowników ZUS. Można ją uzyskać zarówno na salach obsługi klientów w placówkach zakładu, ale także w wybranych placówkach Poczty Polskiej, urzędów gmin czy placówkach KRUS. Informacje na temat czasu i miejsca dyżurów dostępne są na stronie zus.pl w zakładce “Dobry start” – mówi Monika Kiełczyńska.
Przeszkodą w aplikowaniu jest czasem brak niektórych potrzebnych informacji. -Nasi pracownicy pomagający w wysyłaniu wniosków o 300 plus zauważyli, że osoby, które aplikują o to świadczenie, często nie mają przy sobie numeru rachunku bankowego, który należy wpisać we wniosku. Nie mają też często założonej poczty elektronicznej, a we wniosku należy podać adres mailowy. Problemem czasem bywa też podanie nazwy szkoły, do której uczęszcza lub będzie uczęszczać dziecko. Tymczasem wszystkie te dane są niezbędne i bez nich nie można wysłać wniosku – podkreśla Monika Kiełczyńska.
Wnioski można składać do 30 listopada za pośrednictwem bankowości elektronicznej, portalu emp@tia oraz platformy PUE ZUS.ZUS obsługuje infolinię 22 290 22 02, na której można uzyskać informacje w sprawie świadczenia. Telefon działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-15.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |