Co dalej z 5 wariantem obwodnicy Wielunia? Wyjaśnia rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Piąty wariant obwodnicy Wielunia nie będzie brany pod uwagę przez GDDKiA w Łodzi. Jego budowa okazałaby się nieopłacalna. Według przewidywań, przy tak długim odcinku, kierowcy pojazdów ciężarowych mimo wszystko wybieraliby przejazd przez miasto.
Dowyboru są 4 warianty biegnące zarówno po wschodzie jak i zachodzie miasta. Trasa ma być alternatywą dla mieszkańców sąsiednich miejscowości.
– Według piątego wariantu droga przebiegnie najdalej od zabudowań ale jest też zbyt długa. W naszej ocenie ta trasa przejęłaby około czterdzieści procent ruchu tranzytowego. Pozostałe warianty, według naszych przewidywań będą przejmowały od około osiemdziesięciu procent do dziewięćdziesięciu procent – tłumaczy rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi, Maciej Zalewski
Trasa piątego wariantu miałaby zacząć się w miejscowości Kadłub, blisko 6 kilometrów przed Wieluniem, następnie prowadzić na wschód od miasta. Zakończy się w okolicach Masłowic przy drodze krajowej nr 74.