W poszukiwaniu nowego “Wiedźmina” – konkurs tworzenia gier komputerowych
Nie od razu w Wiedźmina zagrano – stworzenie wciągającej gry komputerowej to przygoda na wiele miesięcy wymagająca współpracy programistów, scenarzystów i grafików. Na Politechnice Łódzkiej trwa finał Ogólnopolskiego Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych.
Młodzi adepci GameDevu – często studenci – mają okazję pokazać swoje dzieła bardziej doświadczonym kolegom z branży i zyskać szansę na pracę marzeń.Zaskakujących pomysłów nie brakowało.Odbijanie kopalni przez krasnoludy strzelające z kusz czy przygody kraba wyposażonego w plecak odrzutowy – to tylko niektóre z koncepcji.- Stworzyliśmy grę na wirtualną rzeczywistość. Wcielamy się w niej w imprezowego sadownika, który musi posortować jabłka w rytm muzyki. Gra został stworzona przez nasz zespół dwóch licealistów – mówi Michał Galiński.
Młodzi twórcy gier oddali swoje prototypy w ręce doświadczonych programistów i grafików, reprezentujących uznane firmy game developerskie. Dzielili się oni wiedzą i “łowili” młode talenty do swoich zespołów.- To na co my zwracamy uwagę, to przede wszystkim pomysłowość. Zespoły robią wszystko od zera. Jest możliwe wykorzystanie bibliotek do wyświetlania grafiki lub odtwarzania dźwięku, ale wszystkie mechaniki, elementy są robione przez nich – tłumaczy Andrzej Uszakow, programista.
Laureatów konkursu poznamy jutro (25 czerwca).
Posłuchaj więcej:
Nazwa | Plik | Autor |
Ogólnopolski Konkurs Tworzenia Gier Komputerowych | audio (m4a) audio (oga) |