Teleplatforma Pierwszego Kontaktu | Zdrowym Być
Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta
Każdy z nas będzie potrzebował pomocy medycznej w weekendy lub święta. Czasami trudno też podjąć decyzję czy jechać do szpitala, przychodni, czy wezwać pomoc do domu. Nowe rozwiązanie ma nam ułatwić uruchomiona przez Narodowy Fundusz Zdrowia Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. O zasadach funkcjonowania Opowiedz Rzecznik łódzkiego oddziału NFZ Anna Leder.
Anna Leder: Kiedy zadzwonimy pod bezpłatny numer 800 137 200 dostaniemy niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych. Dotyczy to także weekendów, świąt i wszystkich dni wolnych od pracy. Z platformy mogą korzystać także osoby niesłyszące. To bardzo wygodna pomoc kiedy nie zawsze wiemy gdzie zwrócić się z prośbą o pomoc. Często mamy wątpliwości, czy mamy udać się do nocnej pomocy lekarskiej, czy może od razu na Izbę Przyjęć SOR. W tym miejscu nasze wątpliwości zostaną rozwiane.
Dorota Matyjasik: Przez platformę otrzymamy nie tylko poradę medyczną, ale także receptę.
Anna Leder: Otrzymamy kompleksową pomoc, nie tylko od lekarzy lub pielęgniarek i położnych, ale także e-skierowanie e-receptę, e-zwolnienie oraz wszystkie informacje dotyczące tego jak powinniśmy się zachować ze względu na nasz stan zdrowia. Po połączeniu się z numerem telefonu najpierw usłyszymy położną lub pielęgniarkę, od których otrzymamy pierwsze porady. Jeśli pielęgniarka lub położna, na podstawie wywiadu medycznego, który z nami przeprowadziła uzna, że potrzebny jest kontakt z lekarzem – wówczas, w ramach tego samego połączenia, przekieruje nas do lekarza. Jeśli uzna, że nasz stan zdrowia jest tak poważny, że zagraża życiu, może zalecić wezwanie Zespołu Ratownictwa Medycznego, albo może sama taki zespół wezwać do pacjenta.
W magazynie zdrowym być jeszcze o nowej możliwości wypełnienia kwestionariusza online przed szczepieniem. Można to zrobić przez Internetowe Konto pacjenta.
Anna Leder: Każda osoba, która już zarejestrowała się na szczepienie, ma termin i punkt, w którym będziesz się szczepiła, może na 24 godziny przed szczepieniem, ale nie wcześniej, wypełnić kwestionariusz na swoim Internetowym Koncie Pacjenta. Wystarczy się zalogować i tam zakładce Profilaktyka znajdziemy kwestionariusz przed szczepieniem COVID-19.
Dorota Matyjasik: Nowe rozwiązanie zostało przygotowane dla osób zdrowych, nie leczących się na choroby przewlekłe.
Anna Leder: Wypełnienie kwestionariusza online przyspiesza procedury szczepienia. Nie musimy już w punkcie szczepień wypełniać kwestionariusza. Spotkamy się z lekarzem, z którym będziemy rozmawiać przed samym szczepieniem. To on zakwalifikuje nas do szczepienia. Kwestionariusz wypełniony online znacznie przyspiesza pracę lekarza i sam proces szczepienia, dlatego zachęcamy do korzystania z niego.
Nazwa | Plik | Autor |
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu | audio (m4a) audio (oga) |