Trudna sytuacja szkół muzycznych w regionie
Edukacja muzyczna w dobie pandemii jest utrudniona, potwierdzają to uczniowie, ich rodzice i nauczyciele.
Powodem rezygnacji są obostrzenia, które uniemożliwiają naukę w sali przy nauczycielu.
– Problem jest poważny – twierdzi dyrektor Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Sieradzu, Andrzej Grześkowiak. Jego zdaniem nauka na instrumentach w wersji on-line jest nieskuteczna i to jest główny powód rezygnacji uczniów.
– Taka forma pracy nie odpowiada uczniom. Jako dyrektor nie mogę przeciwstawić się temu zjawisku. Lekcje przez internet są niemiarodajne – dodaje Grześkowiak.
Słowa te potwierdza dyrektor wieluńskiej szkoły muzycznej, Arkadiusz Uchacz. W jego opinii zajęcia przez internet także nie spełniają swojej roli.
– Nauka na instrumentach w trybie zdalnym jest bardzo trudna, a w wielu przypadkach niemożliwa. Najbardziej tracą na tym najmłodsi uczniowie, którzy zaczynają swoją przygodę z muzyką – przekonuje Arkadiusz Uchacz.
Od początku pandemii z zajęć w sieradzkiej szkole zrezygnowało 25 osób. Do placówki dotychczas uczęszczało około 150 uczniów.
Posłuchaj i dowiedz się więcej:
Nazwa | Plik | Autor |
Trudna sytuacja szkół muzycznych w regionie | audio (m4a) audio (oga) |