Województwo łódzkie trzecie w Polsce z hybrydowymi pociągami
Trzy pociągi hybrydowe, czyli elektryczno-spalinowe, pojawią się być może już w przyszłym roku na torach w regionie w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Spółka rozstrzygnęła właśnie przetarg na nowe składy.

Nowe wagony z nowosądeckiego Newagu będą obsługiwały trasy do Opoczna i Spały, czyli tam gdzie obecnie nie ma zasilania elektrycznego. – Istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojazdy trafią do nas już w 2022 roku – mówi rzeczniczka ŁKA, Joanna Osińska. I dodaje, że maksymalna łączna cena za realizację zamówienia, czyli dostawę pojazdów oraz ich utrzymanie, wynosi 102 766 500 zł brutto.
Newag był jedyną firmą, która zgłosiła się do przetargu. Pojazdy będą wyposażone m.in. w łączność Wi-Fi i miejsca do przewożenia rowerów. – Każdy z tych pojazdów będzie w stanie pomieścić ponad 300 osób, w tym blisko 150 na miejscach siedzących – mówi rzecznik firmy Newag, Łukasz Mikołajczyk. – Prędkość pojazdów powinna sięgać do 160 km/godz. dla trakcji elektrycznej oraz 120 km/godz. dla spalinowej.
Po zakupie hybryd ŁKA zapowiada, że pomiędzy Łodzią a Tomaszowem Mazowieckim będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna 20, jak również cztery składy weekendowe z Łodzi do Spały.

W barwach ŁKA jeżdżą już pociągi firmy Newag. To jednostki elektryczne Impuls 2. Województwo łódzkie będzie trzecim w Polsce, które będzie dysonowało składami hybrydowymi. ŁKA przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, dzięki któremu spółka będzie mogła zamówić dodatkowe dwa pociągi w ramach realizacji umowy, bez konieczności prowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI OKOMUNIKACJI MIEJSKIEJ |