Zaprojektuj i wybuduj, i pojedź tramwajem do Konstantynowa Łódzkiego. Już za dwa lata
Wszystko na to wskazuje, że pod koniec 2023 roku znów będziemy mogli pojechać tramwajem do Konstantynowa Łódzkiego. Wczoraj łódzki magistrat złożył wniosek o dofinansowanie, ze środków unijnych, modernizacji odcinka torów od ul. Krakowskiej do granic miasta.

– Projekt przebudowy tej linii tramwajowej jest szacowany na 56 mln zł wyjaśnia Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju UMŁ. – Liczymy na dofinansowanie w kwocie 36 mln zł. Takie środki na modernizację swojego odcinka tej linii otrzymał już Konstantynów Łódzki.
Przebudowa trasy realizowana będzie w formule zaprojektuj i wybuduj, i podzielona będzie na dwa zadania. Pierwsze to przebudowa łódzkiego odcinka w ul. Konstantynowskiej od ul. Krakowskiej do ul. Przygranicznej, a drugie – przebudowa konstantynowskiego odcinka trasy między ul. Przygraniczną, a trójkątem manewrowym na pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim.
Zobacz film i galerię zdjęć z Konstantynowa Łódzkiego z 15-lecia funkcjonowania Tramwajowej Linii Turystycznej
Miasto opracowało już studium wykonalności projektu i jest gotowe zacząć prace nad modernizacją od razu po otrzymaniu środków. Trasa będzie jednotorowa z mijankami, w planach poza wymianą torów i sieci jest też zbudowanie nowych przystanków. – Będą o wiele szersze, wygodne i z wiatami – tłumaczy Maciej Sobieraj z Zarządu Dróg i Transportu. – Pojawią się trzy nowe mosty na rzece Łódce, ponieważ te co są, wymagają całkowitej odbudowy. Będzie też nowa podstacja energetyczna.
Przystanek w okolicach Brusa będzie repliką historycznej, drewnianej konstrukcji. Tramwaje do Konstantynowa będą kursowały co 15 minut, a po nowych torach będą mogły też jeździć składy niskopodłogowe. Miasto Łódź przewiduje, że w połowie roku wspólnie z Konstantynowem Łódzkim zacznie przygotowywać przetarg, a tramwaj pojedzie po nowych torach do 2023 roku.
Zobacz także: Koniec kursowania tramwajów do Konstantynowa
Kursowanie tramwajów do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska zostało zawieszone 3 marca 2019 roku ze względu na zły stan torowiska. W zamian pojawiły się autobusy zastępcze