Jacek Pyżalski | Radio Łódź
Edukacja zdalna z pewnością wpłynie na wyniki tegorocznych matur i egzaminów ósmoklasisty – uważa prof. Jacek Pyżalski z Uniwersytetu Adama Mickiewicza. Jak wynika z badań, które przeprowadził przed wakacjami, około 1/3 uczniów nie nadąża na lekcjach prowadzonych zdalnie, a połowa uważa że są one mniej ciekawe.
– W badaniach mamy 28 procent uczniów, którzy wskazali, że w czasie lekcji zdalnej, zajmują się jeszcze czymś innym – np. serfują w internecie – mówi prof. Pyżalski.
Z badań wynika też, że są uczniowie którzy zyskali na zdalnej edukacji. Pięć procentbadanych wskazało, że dzięki takiej formie lekcji mają lepsze relacje z pozostałymi uczniami.
Zauważyli to także sami nauczyciele. – To uczniowie, którzy nigdy nie odzywali się na lekcjach, nie poddawali się też żadnym próbom zachęcenia ich do aktywności. Teraz, kiedy mówią bez kamery, obrazu, okazuje się, że mają coś do powiedzenia i robią to w piękny sposób – dodaje profesor.
Jak podkreśla Jacek Pyżalski w nauce zdalnej najważniejsza jest cyfrowa higiena – czyli korzystanie z komputera w określonych godzinach, a także systematyczność,tak by nie zostawiać większego materiału do nauki na ostatnią chwilę.