Przetarg na kolejny tunel kolejowy pod Łodzią
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła dziś (31.12) przetarg na zaprojektowanie tunelu kolei dużych prędkości na terenie Łodzi. Tunel będzie elementem trasy kolejowej łączącej Warszawę z Łodzią i Wrocławiem.
To będziejuż kolejny tunel, który wpłynie na skomunikowanie Łodzi. Wczoraj rozpoczęło się drążenie tunelu średnicowego, którego inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe – mówi rzecznik CPK, Konrad Majszyk. – W przypadku tunelu CPK, na który ogłosiliśmy właśnie przetarg, pociągi będą zatrzymywały się tylko na stacji Łódź Fabryczna. Będzie tak dlatego, że to jest tunel dla ruchu dalekobieżnego. Pojadą nim pociągi między Warszawą, Centralnym Portem Komunikacyjnym, Łodzią, Wrocławiem a granicą z Czechami. Tędy pobiegnie też przez ten tunel tak zwana linia “Y” ponieważ na wysokości Sieradza, a takie ma planyCPK, będzie też odnoga prowadząca w kierunku Poznania – wyjaśniaKonrad Majszyk.
Wszystkie linie i tunele będą łączyć się na dworcu Łódź Fabryczna. -Dla pasażerów oznacza to przede wszystkim wygodę – dodaje rzecznik. – Po drugie, będą bardzo atrakcyjne czasy przejazdu. Na przykład z Łodzi na nowe lotnisko czyli CPK,czas przejazdu zakładany jest na 30 minut. Do Warszawy pojedziemy z Łodzi w 45 minut. A z Łodzi do Wrocławia czas przejazdu będzie wynosił około godzinę i 10 minut. Myślę, że to jest bardzo dobra wiadomość dla pasażerów i bardzo dobra wiadomość dla Łodzi – mówiKonrad Majszyk.
Budowa tunelu CPK dla kolei dużych prędkości jest planowana w latach 2023 2027. Wartość samej inwestycji – linii kolejowej Warszawa-CPK-Łódź wraz z tunelem jest szacowana na ok. 10 mld złotych. Centralny Port Komunikacyjny oczekuje na oferty w pierwszej połowie lutego.
Koronawirus – co musisz wiedzieć?
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |