Podmieniony patron szkoły i nieprecyzyjna nazwa zjazdu. Kłopotliwe zmiany na cyfrowych mapach
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Adama Mickiewicza w Głownie co najmniej od sierpnia w wyszukiwarce Google nosiła imię innego patrona – Norberta Gierczaka – youtubera, znanego głównie młodzieży. Szkoła prosiła o zmianę, ale nie mogła tego zrobić. Właściwe imię patrona udało się przywrócić dzięki interwencji Radia Łódź.
– Cała sytuacja zaczęła się jeszcze w sierpniu – mówi dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Głownie, Beata Pilarska. – Próbowaliśmy skontaktować się z Google, ale nie było żadnej reakcji. Mickiewicz, to jednak Mickiewicz, to nasz patron od wielu lat denerwowała się dyrektor Pilarska. O sprawie poinformowała nawet policję i prokuraturę, ale dochodzenie w tej sprawie nie zostało wszczęte z powodu małej szkodliwości społecznej.
Sprawę znał też burmistrz Głowna Grzegorz Janeczek. – To nie jest pożądana sytuacja komentował.
Dagmara Marszycka z biura prasowego Google zapowiedziała wczoraj, że problem zostanie szybko rozwiązany. – Dowcipnisiów nie brakuje. W ciągu kilku godzin postaramy się sprawę załatwić przekonywała. I faktycznie, dziś już nazwa szkoły pokazuje się na mapie poprawnie.
Głowieńska Dwójka nie jest jedyną szkołą, która padła ofiarą żartu. W Polsce są ich dziesiątki. To placówki m.in. z Warszawy i Wrocławia.
Kłopot mają także samorządowcy z Wieruszowa. Tam także chodzi o cyfrowe mapy, a problem tym związany jest z węzłem drogowym na trasie S8. Zamiast zjazdu Wieruszów internautom wyświetla się Kępno. Warto dodać, że zjazd oficjalnie nazywa się Wieruszów, a Kępno w województwie wielkopolskim oddalone jest o 10 kilometrów. I swój zjazd z drogi ekspresowej ma w budowie.
W tej sprawie na ostatniej sesji interweniowała radna powiatu wieruszowskiego Iwona Szkopińska. – To nasz jedyny zjazd z S8. My wszyscy wiemy, jak zjechać do siebie, ale biorąc pod uwagę nasze uprzemysłowienie, ruch ciężarowy, ruch samochodów osobowych, absolutnie uważam, że nie powinno być tak być.
– Nieustannie pracujemy nad nowymi i lepszymi sposobami aktualizowania naszych informacji, wykorzystując kombinację ludzi i technologii do usuwania niepożądanych treści. Jak zawsze, zachęcamy użytkowników do informowania nas, gdy coś jest nie tak, za pomocą naszego narzędzia Zgłoś problem wyjaśniała Dagmara Marszycka, Senior Communication Manager z agencji komunikacji Monday, pracującej dla Google.