Zmiany na łódzkich ulicach. Jeden buspas usunięty, drugi się pojawił
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi zweryfikował decyzje o wprowadzeniu ułatwień dla komunikacji miejskiej. Zlikwidowany został buspas na al. Palki, a powstał na lewoskręcie z ul. Aleksandrowskiej w ul. Traktorową.
We wrześniu w Łodzi powstało pięć kilometrów nowych buspasów i trampasów. Okazało się, że nie wszystkie z nich są potrzebne.Buspas na al. Palki został zlikwidowany, ponieważ nie przynosił wymiernych korzyści dla pasażerów MPK.- Wprowadzone rozwiązania skróciły czas przejazdu, i to też nie w każdym kursie, o 20-30 sekund, a jednocześnie pogorszyły warunki dla ruchu indywidualnego. W związku z powyższym należało podjąć działania, które przywrócą stan pierwotny. Korzyści z tego były niewspółmierne do strat – mówi Tomasz Grzegorczyk, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu.
Czytaj też, Kontrowersje wokół nowo powstałych buspasów w Łodzi
Urzędnicy pozytywnie oceniają natomiast działanie buspasów na ul. Traktorowej oraz al. Unii Lubelskiej, mimo że ten ostatni został oprotestowany przez kierowców.- Na al. Unii Lubelskiej autobusy jadą średnio trzy minuty krócej, niż przed wprowadzeniem tej organizacji ruchu. Jeżeli chodzi o ulicę Traktorową, autobusy zyskały ok. 1,5 minuty. Te dwa rozwiązania są idealnym przykładem, że nie doszło do pogorszenia sytuacji dla kierowców, ponieważ liczba pasów przeznaczonych do ruchu ogólnego się nie zmieniła – tłumaczy Grzegorczyk.
Dzisiaj (2 października) ZDIT wprowadził buspas na lewoskręcie z Aleksandrowskiej w Traktorową.W dalszych planach jest wymalowanie buspasa na Tuwima między Piotrkowską i Sienkiewicza oraz na Julianowskiej.
Koronawirus – co musisz wiedzieć?
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |
Wartoprzeczytać
Zmiany na łódzkich ulicach. Jeden buspas usunięty, drugi się pojawił
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi zweryfikował decyzje o wprowadzeniu ułatwień dla komunikacji miejskiej. Zlikwidowany został buspas na al. Palki, a powstał na lewoskręcie z ul. Aleksandrowskiej w ul. Traktorową.
We wrześniu w Łodzi powstało pięć kilometrów nowych buspasów i trampasów. Okazało się, że nie wszystkie z nich są potrzebne.Buspas na al. Palki został zlikwidowany, ponieważ nie przynosił wymiernych korzyści dla pasażerów MPK.- Wprowadzone rozwiązania skróciły czas przejazdu, i to też nie w każdym kursie, o 20-30 sekund, a jednocześnie pogorszyły warunki dla ruchu indywidualnego. W związku z powyższym należało podjąć działania, które przywrócą stan pierwotny. Korzyści z tego były niewspółmierne do strat – mówi Tomasz Grzegorczyk, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu.
Czytaj też, Kontrowersje wokół nowo powstałych buspasów w Łodzi
Urzędnicy pozytywnie oceniają natomiast działanie buspasów na ul. Traktorowej oraz al. Unii Lubelskiej, mimo że ten ostatni został oprotestowany przez kierowców.- Na al. Unii Lubelskiej autobusy jadą średnio trzy minuty krócej, niż przed wprowadzeniem tej organizacji ruchu. Jeżeli chodzi o ulicę Traktorową, autobusy zyskały ok. 1,5 minuty. Te dwa rozwiązania są idealnym przykładem, że nie doszło do pogorszenia sytuacji dla kierowców, ponieważ liczba pasów przeznaczonych do ruchu ogólnego się nie zmieniła – tłumaczy Grzegorczyk.
Dzisiaj (2 października) ZDIT wprowadził buspas na lewoskręcie z Aleksandrowskiej w Traktorową.W dalszych planach jest wymalowanie buspasa na Tuwima między Piotrkowską i Sienkiewicza oraz na Julianowskiej.
Koronawirus – co musisz wiedzieć?
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |