Zdalne nauczanie przez opóźniony remont szkoły nr 37 w Łodzi
Nie koronawirus, lecz termomodernizacja budynku szkoły podstawowej nr 37 w Łodzi, wysłała uczniów klas 4-8 na nauczanie zdalne. Nie wszyscy rodzice akceptują tę sytuację.
Prace na zewnątrz nie byłyby problemem, ale dzieciom trudno się uczyć w środowisku pełnym pyłu i hałasu, spowodowanym przez prace przy wymianie instalacji grzewczej w środku. Takie uwagi zamieścilipoirytowani rodzice w liście skierowanym doRadia Łódź. W szkole zostały klasy 1-3. Czy remont przeszkadza młodszym uczniom oraz ich rodzicom? -Kaloryfery są pozdejmowane, jest remont w salach robiony. – Cały czas styropianleci mi na biurko. – Panowie cały czas wiercą.- I koparka tam jest cały czas. – Moje dziecko nie skarży się w żadnej mierze na jakieś uciążliwości z tego tytułu. – Różne są opinie. Z jednej strony to dobrze, że jest ten remont robiony, a z drugiej strony trochę za późno – mówią i rodzice i uczniowie.
Jarosław Pawlicki z wydziału edukacji UMŁ, mówi, że decyzja o przejściu starszych klas na nauczanie zdalne została zaakceptowana przez sanepid. Z kolei rozpoczęcie remontu przeciągnęło się z powodu późnego wyłonienia wykonawcy. -To wszystko jest związane z sytuacją podyktowaną realizowaniem projektu unijnego. On opiewa aż na 70 placówek. W związku z tym, tych przetargów jest dużo. Firmy, które mogąwykonywać te prace, zgłaszają się i wybierają sobie na tym rynku przetargowym, w których szkołach chcą ten remont przeprowadzić. To nie jest tak powiedziane, że tych firm jest bardzo wiele i od razu ktoś się podejmie remontu. Czasami poszukiwanie firmy remontowej, niestety trochę trwa – wyjaśnia Pawlicki.
Wydział Edukacji UMŁ zakłada, że remont wnętrza szkoły zakończy się w połowie października i wtedy uczniowie będą mogli powrócić ze zdalnego nauczania.
Posłuchaj jeszcze:
Nazwa | Plik | Autor |
Opóźniony remont a nie koronawirus, wysłał uczniów SP 37 w Łodzi na zdalną naukę | audio (m4a) audio (oga) |
Koronawirus – co musisz wiedzieć?
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |