Są kolejne efekty remontu linii kolejowej Łódź Kaliska – Zduńska Wola
Remont linii kolejowej nr. 14 łączącej Łódź Kaliską ze Zduńską Wolą ma zakończyć się w połowie przyszłego roku. Kończy się modernizacja stacji w Pabianicach.
– W Pabianicach zostało wymienionych 10 rozjazdów, wyremontowano tory główne, została wymieniona sieć trakcyjna, można już korzystać z peronu, a przejście podziemne planujemy udostępnić na początku września – mówi Beata Rutkowska, dyrektor kontraktu.
Linia kolejowa Zduńska Wola – Łódź Kaliska liczy 42 kilometry torów, a do tej pory przebudowano 28 kilometrów trasy. – We wrześniu odbieramy odcinek od Łodzi Kaliskiej do Retkini i przechodzimy na drugi tor na odcinku Retkinia do Lublinka, razem ze stacją Lublinek oraz na odcinku Pabianice-Dobroń – dodaje Beata Rutkowska.
Wartość inwestycji to 357 mln złotych. Po jej zakończeniu czas przejazdu na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola będzie krótszy o 15 minut, a pociągi osobowe będą mogły jechać z prędkością 120 km/h.