Czy teleporady funkcjonują prawidłowo? Kontrola NFZ
Od początku epidemii większość wizyt lekarskich w Podstawowej Opiece Zdrowotnej odbywa się przez telefon. Teraz Narodowy Fundusz Zdrowia sprawdza jak funkcjonują teleporady i czy pacjenci są z takiej formy zadowoleni.
Jak informuje Anna Leder z łódzkiego oddziału funduszu, do pacjentów dzwonią ankieterzy, którzy proszą o odpowiedź na 12 pytań. -W czasie teleporady lekarz może również ustalić czy potrzebna jest jednak osobista wizyta u pacjenta, ma on wówczas prawo do takiej wizyty. NFZ i rzecznik praw pacjenta wielokrotnie zwracali uwagę na to, że teleporady nie mogą uniemożliwiać pacjentom wizyt osobistych, i że są rozwiązaniem przewidzianym tylko wtedy, gdy stan zdrowia pacjenta nie pogorszy się w wyniku teleporady.
Ankieterzy pytają między innymi o to, czy bez problemów pacjenci dodzwonili się do swojej poradni. Rozmowa z ankieterem jest anonimowa i w każdej chwili możemy z niej zrezygnować. – Ankieterzy NFZ wiedzą tylko, że państwo w ostatnim czasie korzystali z teleporady. Mają numer telefonu, ale nie znają danych osobowych, ani numeru PESEL. Ankieta jest po to, aby zbadać czy są państwo zadowoloni z jakości opieki udzielanej podczas teleporad – dodaje Anna Leder.
NFZ przypomina, że podczas teleporady lekarz może wystawiać elektroniczne dokumenty, takie jak: zwolnienie, recepty czy skierowania na badania i do poradni specjalistycznych.
Koronawirus – co musisz wiedzieć?
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |