Konkurs i forum gier komputerowych w Łodzi
Studenci z całej Polski zaprezentują autorskie prototypy gier komputerowych i środowisk wirtualnych podczas organizowanego przez Wydział Fizyki Technicznej Informatyki Matematyki Stosowanej Politechni Łódzkiej finału 11 Ogólnopolskiego konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych. Zapraszamy dniach 27-28 czerwca do Hali EXPO przy al. Politechniki 4 w Łodzi.

W trakcie konkursu będzie można spotkać się z liderami, programistami, grafikami, projektantami poziomów, ale również artystami koncepcyjnymi, muzykami, dźwiękowcami i projektantami interfejsów. Zgodnie z ideą konkursu zespoły zaprezentują oryginalne pomysły na gry komputerowe oraz środowiska wirtualnej rzeczywistości. Jurorzy zweryfikują w jakim stopniu uczestnikom udało się wypełnić role i kompetencje niezbędne do stworzenia prototypu projektu.
Konkurs stanowi unikatowe w Polsce forum łączące wykładowców, studentów, uczniów szkół i firmy związane z branżą kreatywną. Na zwycięzców i wyróżnionych czekają liczne nagrody ufundowane przez firmy.
Tegoroczna edycja konkursu składa się z sześciu ścieżek konkursowych: Game Design, Game Development, Mobile Games, Virtual Environment, Game Graphics Concept oraz Show Your Project. Nad ścieżkami dotyczącymi gier oraz rzeczywistości wirtualnej, tak jak w poprzednich latach opiekę sprawuje Instytut Informatyki Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej. Ścieżka Game Graphics Concept organizowana jest przez Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.
Do konkursu zgłosiło ok 20 zespołów ze szkół średnich oraz uczelni wyższych z kraju. Wydarzeniem towarzyszącym będą dwie konferencje naukowe: konferencja Conference On Game Innovations obejmująca tematykę wskazaną przez program sektorowy GAMEINN, oraz konferencja TEWI (Technologia Edukacja Wiedza Innowacja) mająca na celu wymianę doświadczeń oraz transfer wiedzy między ośrodkami naukowymi a przemysłem.
Dzięki tym wydarzeniom firmy zapoznają się z kompetencjami uczelni, co pozwoli zwiększyć potencjał oraz innowacyjność polskich producentów gier oraz twórców wirtualnych środowisk na arenie globalnej. Konkursowi towarzyszy także II edycja hakatonu Machine Learning Challenge, skupiającego się wokół dziedziny sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz analizy obrazów i danych. Hakaton rozpocznie się w dniu 28.05.2018, a jego finał oraz podsumowanie będą miały miejsce podczas finału konkursu ZTGK.
Kolejnym wydarzeniem towarzyszącym będzie organizowany przez Instytut Informatyki PŁ będzie konkurs IoT. W ramach konkursu studenci tworzą projekty w szeroko rozumianym Internecie Rzeczy. Prace te są oceniane w ramach konkursu przez jury, w którym zasiądą przedstawiciele firm. Oceniają oni zarówno zawartość merytoryczną projektu jak i sposób jego prezentacji. W tym roku będzie miała miejsce już IV edycja konkursu.
Więcej informacjitutaj