Likwidacja tramwaju nr 43 zwiększy smog w aglomeracji łódzkiej?
Zanieczyszczenie powietrza powodowane przez spaliny samochodów z roku na rok jest coraz większe – przekonuje Dominik Artomski z Łódzkiego Alarmu Smogowego. To dlatego degradacja podmiejskich linii tramwajowych jest jego zdaniem nie tylko złą wiadomością ze względu na wygodę pasażerów, ale również na jakość środowiska.
Obecnie samochody są odpowiedzialne za ponad 20 procent zanieczyszczenia powietrza w aglomeracji, choć te dane są zaniżone.- Trzeba zwrócić uwagę, że te 22 procent jest mierzone na podstawie tego, iż jedna stacja była na ulicy Kilińskiego, gdzie jest wyłączony ruch samochodowy. Druga znajdują się na al. Jana Pawła. Te wyniki są troszkę zaniżone. Jeżeli mielibyśmy je takie jak choćby w Krakowie, ten udział zanieczyszczenia byłby znacznie wyższy. Oczywiście góruje tutaj emisja powierzchniowa, czyli indywidualne ogrzewanie mieszkań – mówił Artomski w porannej rozmowie Radia Łódź.
Zobacz też, Urzędnicy UMŁ żartują na portalu społecznościowym z zawieszenia linii nr 43
Nasz gość, przekonywał, że trzeba zdawać sobie sprawę, iż zanieczyszczenie powodowane przez transport stale rośnie. Dlatego tramwaj jest obecnie najbardziej ekologicznym środkiem transportu i władze samorządowe powinny zrobić wszystko, żeby zachęcać do niego mieszkańców. – Musimy przede wszystkim zapewnić, żeby komunikacja publiczna była wydajna, szybka i odpowiadała mieszkańcom. Tramwaj z Łodzi do Konstantynowa i Lutomierska może jeździć z prędkością 60 km/h, a nie 10 lub 5 km/h.
Czytaj też,Konstantynów Łódzki bez linii tramwajowej nr 43? Mieszkańcy komentują
Linia tramwajowa z Łodzi do Lutomierska przez Konstantynów ma zostać zawieszona na początku marca, ze względu na zły stan torowiska. Z podobnych względów rok temu zawieszono linię tramwajową do Ozorkowa i Zgierza. Do tej pory nie podjęto żadnych prac przy torowisku, żeby ją przywrócić.