Mija rok od zawieszenia linii nr 45 i 46. Czy tramwaje powrócą na swoje trasy?
Nadzieja na przywrócenie tramwaju nr 45 z Łodzi do Zgierza i brak działań w sprawie tramwaju nr 46 z Łodzi do Ozorkowa – tak wygląda sytuacja dokładnie rok po zawieszeniu obu linii.
3 lutego 2018 roku w ostatnią sentymentalną podróż tramwajem nr 46 wybrało się prawie 200 osób.Przyczyną zawieszenia zarówno tej linii do Ozorkowa, jak i linii 45 jeżdżącej do Zgierza był fatalny stan torowiska i brak funduszy na ich remont. Dziś, według Radosława Michalaka ze Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Komunikacji Podmiejskiej w regionie łódzkim, niewiele się zmieniło. -Zostanie uratowana jedynie linia nr 45 do Zgierza, która prowadzi przez Kurak do pl. Kilińskiego. Dalej nie dzieje się nic. To moim zdaniem nieporadność samorządów. Gmina Ksawerów i miasto Pabianice pozyskały dotację, wykazały się wielką determinacją i prawdopodobnie ich linia zostanie wyremontowana. Natomiast jeżeli chodzi o Ozorków i gminę Zgierz, są tylko obietnice.
Z kolei, jak zauważa Mateusz Mirys z Zarządu Krajowego Partii Razem, który także opowiadał się przeciwko zawieszeniu linii, inwestycje są nadal konieczne. -Tysiące osób ze Zgierza i Ozorkowa straciło wygodny dojazd do pracy i szkoły. Widać, że to rozwiązanie z autobusami zastępczymi, które stoją w gigantycznych korkach w godzinach szczytu, to nie jest dobry pomysł.
Czytaj także:Są pieniądze na remont linii tramwajowej do Zgierza
Wsparcie dla inwestycji związanych z podmiejską komunikacją tramwajową, w tym dla linii z Łodzi do Ozorkowa, zadeklarował też Marszałek Województwa Łódzkiego Grzegorz Schreiber. W grudniu, w odpowiedzi na interpelację jednego z radnych napisał: pragnę wyrazić poparcie dla wszelkich działań mających na celu ponowne uruchomienie połączenie tramwajowego pomiędzy Łodzią a Ozorkowem, a także kompleksową modernizację pozostałych linii tramwajów podmiejskich wymagających inwestycji.
Na razie nie znamy konkretnych dat i terminów, ale nadzieja pozostaje tym większa, że pod koniec stycznia marszałek Schreiber wsparł inną linię podmiejską. Przekazał brakujące 12 mln zł na remont linii 41 z Łodzi do Pabianic.
Więcej na ten temat we wtorkowym programie Radia Łódź “My decydujemy” po godz. 19.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI OKOMUNIKACJI MIEJSKIEJ |