Burza wokół spotu z Bogusławem Lindą
Nowy spot Muzeum Sztuki w Łodzi z udziałem Bogusława Lindy wzbudza coraz więcej kontrowersji. Łodzianie krytykują zatrudnienie aktora, a przedstawiciele Muzeum przyznają, że tak negatywnej reakcji się nie spodziewali.
Wszystko przez głośną trzy lata temu wypowiedź Lindy o Łodzi jako mieście meneli. Słowa te padły podczas kręcenia filmu “Powidoki” Andrzeja Wajdy. Aktor wcielił się w postać Władysława Strzemińskiego, do którego nawiązuje kampania promocyjna Muzeum.- Bogusław Linda jako postać rozpoznawalna przez wszystkich Polaków dzięki swojej karierze filmowej, a także jako osoba związana w pewien sposób z Muzeum Sztuki w Łodzi, ponieważ zagrał najważniejszą dla nas postać w filmie Andrzeja Wajdy, wydał nam się naturalnym łącznikiem w reklamie telewizyjnej pomiędzy nami i naszą czasami dość hermetyczna ofertą a odbiorcą, który ogląda takie stacje – powiedziałpomysłodawca kampanii Adam Jurek.
Z kolei według według dra Mariusza Woźniakowskiego z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, pomimo kontrowersji – cel, czyli promocja instytucji kultury – został osiągnięty.- Sztuka lubi wzbudzać kontrowersje, więc z tego punktu widzenia być może warto o tym dyskutować, ponieważ w tym kontekście Muzeum Sztuki również za każdym razem się pojawia. Prawdopodobnie przełoży się to również na temat dyskusji o samym Muzeum i tego, co ma w ofercie. Zresztą pewne smaczki, szczególne prace zostały w spocie zaprezentowane – dodał Woźniakowski.
Spot jest teraz prezentowany w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Od stycznia będzie go można oglądać również w kinach.
Posłuchaj i dowiedz się więcej:
Nazwa | Plik | Autor |
Kontrowersje wokół spotu z udziałem Bogusława Lindy | audio (m4a) audio (oga) |
Ogólnopolski spot reklamowy wyreżyserował Piotr Szczepański.