O biznesie w Chinach na Uniwersytecie Łódzkim
Eksperci z Uniwersytetu Łódzkiego i lokalni przedsiębiorcy rozmawiali o perspektywach związanych z wejściem na chiński rynek.

Rozpoczęcie współpracy handlowej z Krajem Środka nie jest prostym procesem, dlatego wymaga odpowiedniego przygotowania merytorycznego. – Wątek chiński w Łodzi jest widoczny, ale trzeba uzbroić się w cierpliwość i budować kontakty w Hongkongu, ale też Chinach kontynentalnych. To one mają ogromne znaczenie w biznesie – mówiprof. Dominik Mierzejewski z Zakładu Azji Wschodniej Uniwersytetu Łódzkiego.
Handlowe kontakty polsko-chińskie opierają się przede wszystkim na imporcie, według szacunków ekspertów Polska sprowadza 13 razy więcej towarów niż wysyła do Chin. Wśród rzeczy eksportowanych jest m.in. żywność. – Jest ona bardzo dobra i co roku widać coraz więcej produktów na półkach, chociażby w Hongkongu. Poza tym eksportujemy biżuterię z bursztynem i srebrem oraz kosmetyki – wyjaśniaMaciej Wilk, dyrektor Rady Rozwoju Handlu Hongkongu w Warszawie.
Eksperci zwracają uwagę przedsiębiorców również na stereotypy mówiące o niskiej jakości produktów chińskich – które w dużej mierze są już nieaktualne.