Uruchomiono Telefoniczną Informację Pacjenta
Dzięki infolinii można dodzwonić się do specjalistów z Narodowego Funduszu Zdrowia i a także biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Jak tłumaczy rzecznik łódzkiego oddziału funduszu Anna Leder, pacjenci będą mogli zapytać o wszystko, co dotyczy systemu leczenia, czasu oczekiwania na zabiegi i badania, a także poskarżyć się rzecznikowi praw pacjenta.
– Pacjenci dowiedzą się także, gdzie jest najszybszy dostęp do lekarza, do poradni, przychodni, stomatologa. Będzie można dowiedzieć się jak funkcjonuje nocna i świąteczna opieka zdrowotna, jak złożyć wniosek do sanatorium, załatwić kule, pampersy, laski okulary, dla osób starszych. Uzyskają także informację jak uzyskać kartę EKUZ – dodaje.
Korzystanie z linii będzie bezpłatne, a każda rozmowa będzie nagrywana. Pozwoli to na zweryfikowanie poziom obsługi pacjentów.
Infolinia 0 800 190 590 jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędów czyli od8 do 16.