Rośnie turystyczne zainteresowanie Łodzią
W okresie od 1 maja do końca sierpnia łódzki Punkt Informacji Turystycznej odwiedziło prawie 12 tys. turystów.
Jedną trzecią odwiedzających stanowili obcokrajowcy. – Te osoby, które przyjeżdżają tu po raz pierwszy, przede wszystkim kojarzą to miasto przez pryzmat olbrzymiego dziedzictwapostindustrialnego. To jest coś, co nas absolutnie wyróżnia, kierunek, w którym chcemy iść. Jest moda na post industrial, na nieotynkowaną czerwoną cegłę i my z tej mody będziemy chcieli skorzystać. Dzięki temu jesteśmy inni niż pozostałe miasta polskie – mówi Tomasz Koralewski z Łódzkiej Organizacji Turystycznej.
Turystów przyciągają nie tylko duże imprezy i główne atrakcje turystyczne. Ważne stają się także promocyjne perełki, do jakich należą np. artystyczne podwórka czy wszechobecne murale, przekonuje Sławomir Macias z Biura Promocji Urzędu Miasta Łodzi.
– Takie drobiazgi są tak naprawdę potężnymi promocyjnymi strzałami, jak wcześniej Pasaż Róży czy teraz przepiękne obrazy pana Siudmaka, które można oglądać. To też jest element nie tylko kreacji miasta jako tego związanego z kulturą, ale też budowanie wizerunku miasta cudów – dodaje Macias.
Do Łodzi chętnie przyjeżdżają Niemcy, Amerykanie, Brytyjczycy i mieszkańcy Izraela, przybywa także turystów z Francji i Hiszpanii. Większość deklaruje chęć ponownego odwiedzenia miasta.
Posłuchaj relacji:
Nazwa | Plik | Autor |
Rośnie turystyczne zainteresowanie Łodzią | audio (m4a) audio (oga) |
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |