Kto powinien się chwalić budową tunelu średnicowego pod Łodzią? Radni PiS mają wątpliwości
Władze Łodzi i województwa przypisują sobie nieswoje sukcesy – uważają łódzcy radni PiS. Chodzi o zdobycie dofinansowanie z Unii Europejskiej na budowę tunelu średnicowego pod miastem. Wczoraj decyzję o przekazaniu ponad 1,5 mld zł ogłosili na konferencji dyrektorzy łódzkiego magistratu i marszałek województwa, którzy nie biorą udziału ani w budowie tunelu, ani w procedurze pozyskiwania pieniędzy z Unii.
– Urząd Miasta Łodzi do zakontraktowanej inwestycji nie dokłada się nawet jedną złotówką. Mieliśmy wczoraj przedziwną sytuację, kiedy marszałek Witold Stępień i dwóch dyrektorów od prezydent Hanny Zdanowskiej wciągnęli brzuchy i dumnie wypięli pierś po ordery za waleczność. Jednak żadna z tych osób nie brała udziału w wojnie -powiedział Łukasz Magin z PiS.
Jak podkreślają politycy PiS, tunel w całości wybuduje spółka skarbu państwa, czyli PKP. Dyrektor biura zarządzania projektami w łódzkim magistracie Robert Kolczyński odpowiedział, że miasto pośrednio dokłada się do inwestycji, dzięki czemu powstaną przystanki na trasie tunelu. – Z uwagi na to, że koszt wybudowania przystanków pośrednich opiewa na określoną kwotę, PKP oczekiwało od nas pokrycia w porównywalnym ekwiwalencie innych inwestycji na styku miasta z koleją. Za te pieniądze, czyli ok. 70 mln zł na dziś, będą wybudowane przejazdy kolejowe, m.in. przejście pod ul. Widzewską, wiadukt na ul. Malowniczej w śladzie ul. Hetmańskiej – dodał Kolczyński.
Tunel pod Łodzią ma połączyć dworzec Łódź Fabryczna z dworcem Łódź Kaliska i z Żabieńcem. Na trasie tunelu mają powstać dwa przystanki – przy Manufakturze i przy al. Kościuszki w centrum miasta. Do końca roku mają być gotowe projekty, a cała budowa według planu ma skończyć się w 2022 roku.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |