Most na Warcie zwiększy bezpieczeństwo, ale ma być też lokalną atrakcją
Most 100-lecia Powstania Województwa Łódzkiego – tak ma się nazywać przeprawa budowana na rzece Warcie, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 710, w powiecie sieradzkim.

Pięcioprzęsłowa przeprawa długości 225 metrów, to najdłuższy most tego typu w ciągu dróg wojewódzkich, mówi Sławomir Niżnikowski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich. Do tego dochodzą kilkusetmetrowe dojazdy, których budowa też nie była łatwa, dodaje. – Dojazdy to też skomplikowana technologia. Z uwagi na grunty nienośne trzeba było zastosować pale piaskowo-żwirowe i żwirowo-betonowe. Na tym położyliśmy materace z kruszywa i dopiero konstrukcję drogi. To droga inwestycja, ale wymuszona warunkami.
Budowany most w przeciwieństwie do starej przeprawy, nie będzie narażony na podtopienia, podkreśla burmistrz Warty Jan Serafiński. – Obecne parametry mostu – wysokość i szerokość w pełni zabezpieczają potrzeby związane z maksymalnym przepływem fali powodziowej.
Budowa mostu na rzece Warcie ma się zakończyć w sierpniu tego roku. Kosztować będzie ponad 33 mln. złotych.