Dyrektor PISF przekonuje, że Polska zaistniała w Cannes nie tylko “Zimną Wojną” [ROZMOWA]
W sumie 7 filmów współfinansowanych przez Polski Instytut Sztuki Filmowej prezentowanych jest na 71. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes. Wśród nich jest też obraz studentki łódzkiej Szkoły Filmowej Marty Magnuskiej pt. “Inny”.
![Dyrektor PISF przekonuje, że Polska zaistniała w Cannes nie tylko "Zimną Wojną" [ROZMOWA] 1 44266 bcf6df11245b8b42ee5334504a526569](/wp-content/archiwum/files/44266-bcf6df11245b8b42ee5334504a526569.jpg)
Animacja “Inny” prezentowana jest w sekcji “Cinfondation”, która prezentuje dorobek 17 szkół filmowych z całego świata. Z kolei “Fuga” Agnieszki Smoczyńskiej ma szansę na nagrodę w sekcji “Semaine de la Critique”. W ramach pokazów specjalnych festiwalowa publiczność zobaczy film “Jeszcze dzień życia” na podstawie książki Ryszarda Kapuścińskiego.
Dawno na festiwalu w Cannes nie było tak silnej polskiej reprezentacji.- Obecność filmu Pawła Pawlikowskiego w konkursie głównym to jest oczywiście największy sukces, ale to nie jest odosobniona produkcja, to nie jest jedyny rodzynek. Mamy siedem filmów w różnych kategoriach, konkursach. Obecność polskiego kina jest zauważalna i od kilku dni rozmawiam o tym ze wszystkimi przedstawicieli instytutów europejskich i światowych, którzy mają świadomość dużego udziału Polski – przekonuje Radosław Śmigulski,dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Zobacz też,Joanna Kulig: “Zimna wojna to rola mojego życia” [ROZMOWA]
Sukces “Zimnej wojny” prezentowanej w konkursie głównym festiwalu w Cannes, jest też wskazówką do wyboru polskiego kandydata do Oscara. – Szczerze trudno sobie wyobrazić, żeby po tym sukcesie mógłby być inny kandydat, nie tylko ze względów artystycznych, ale też w staraniach o Oscara potrzebna jest duża praca promocyjna. Sama obecność “Zimnej wojny” w Cannes powoduje, że ta praca już w jakiejś części się wykonała i takiemu filmowi będzie łatwiej. Do tego trzeba dodać, że Paweł Pawlikowski już ma Oscara – zauważaŚmigulski.
Zobacz też,“Gregory Peck ze wschodniej Europy”, czyli Tomasz Kot w Cannes [ROZMOWA]
W konkursie głównym tegorocznego festiwalu prezentowana jest jeszcze współfinansowana przez PISF – “Ayka” w reżyserii Siergieja Dworcewoja ze zdjęciami Jolanty Dylewskiej.
Posłuchaj całej rozmowy, którą Agata Gwizdała przeprowadziła z Radosławem Śmigulskimw Cannes:
Nazwa | Plik | Autor |
Radosław Śmigulski | audio (m4a) audio (oga) |