“Łódź Miasto Filmu UNESCO”. Budowanie filmowej marki
300 tysięcy złotych z budżetu miasta trafiło na realizację pierwszych projektów. Przewidziane są między innymi działania promocyjne – dedykowane branży filmowej, i edukacyjne – skierowane do wszystkich mieszkańców.
Łódź dołączyła do Sieci Miast Kreatywnych UNESCO w październiku ubiegłego roku. Jeszcze w maju swoją działalność zainauguruje nieformalna Rada Łodzi Miasta Filmu, wyjaśnia Katarzyna Bieńkiewicz, koordynatorka projektu. – Organizowaliśmy spotkania, w których brali udział przedstawiciele podmiotów zajmujących się produkcją, edukacją i upowszechnianiem kultury filmowej. Chcemy to kontynuować. Mamy nadzieję, że regularne spotkania będą okazją do wymiany doświadczeń i lepszej koordynacji działań, a także wspólnej identyfikacji wyzwania, poprzez wdrażanie korzystnych dla sektora filmowego rozwiązań.
W planach jest także wprowadzenie pilotażowego programu edukacji audiowizualnej do szkół, dodajeRafał Syska, dyrektor Narodowego Centrum Kultury Filmowej w Łodzi. – Chcemy sprawdzić jaka jest znajomość filmu i jakie narzędzia są najbardziej użyteczne do rozwoju edukacji audiowizualnej.
Pierwsze pieniądze z budżetu miasta pozwolą na realizację projektówprzez najbliższe 4 miesiące. Jest szansa, że w przyszłości uda się wypracować stałe finansowanie.