Prezent nie dotarł na czas. Co robić w takiej sytuacji?
Jak postępować kiedy zamówiony prezent pod choinkę dotrze do nas dopiero po świętach? Spóźnioną przesyłkę możemy odesłać do producenta lub sprzedawcy.

Jeżeli przedsiębiorca zobowiązał się do tego, że prezent otrzymamy przed świętami, a go nie otrzymujemy, powinniśmy złożyć odpowiednie oświadczenie.Następnie pismo,które jest odstąpieniem od umowy, wysyłamy sprzedawcy. – W ten sposób informujemy go, że nie wywiązał się z umowy – informuje Zdzisława Wilk z Federacji Konsumentów.
Warto udokumentować naszą decyzję. – Powinna mieć ona formę pisemną. Czyli nie tylko wysyłamy paczkę z powrotem, ale listem poleconym także oświadczenie woli. Dopiero od daty jego wysłania mamy 14 dni na zwrot towaru – dodaje Zdzisława Wilk.
Konsument ma też 14 dni na odstąpienie od umowy kupna, kiedy nabył towar na odległość, na przykład przez internet.Nie musi przy tym podać jakiejkolwiek przyczyny jego zwrotu. Ustawodawca stwierdził, że skoro kupujący nie ma możliwości zapoznania się z właściwościami przedmiotu sprzedaży tak jak w normalnym sklepie (możliwość obejrzenia towaru, dotknięcia go, czasem wypróbowania), to konieczne jest ustanowienie terminu, w którym będzie mógł zapoznać się z towarem w sposób analogiczny jak w sklepie.