Do trzech razy zupa! Łódzkie firmy pomagają ubogim
Trzecia edycja cyklicznej akcji charytatywnej Internety mają serca odbędzie się 4 grudnia na Pasażu Schillera, przy Domku Św. Mikołaja. Szefowie łódzkich firm, należących do branży technologicznej, ponownie będą częstować potrzebujących ciepłym posiłkiem.

Wydarzenie zainicjował trzy lata temu Zbigniew Nowicki, Dyrektor Zarządzający Bluerank. Do akcji dołączyły także inne firmy m.in: Accenture, Arden, Elison, Fujitsu, Hycom, IDEMIA, Imagine, Kamikaze, Transfer Multisort Elektronik, TOYA oraz Pan Tu Nie Stał i Piekarnia Jan. Lista chętnych do pomocy wciąż się wydłuża. Przybywa też firm, które deklarują przekazanie rzeczy materialnych na pewno w trakcie spotkania, oprócz zupy, będą rozdawane także ciepłe czapki.
Zbigniew Nowicki z Bluerank podkreśla, że z każdym rokiem jest nas więcej. – Ogromnie się cieszę, że udaje się przekonać tak dużo przedstawicieli firm do tego, aby wstawać od biurek i dostrzegać problemy świata rzeczywistego, zamiast wirtualnego. Dziękuję za pomoc tym, którzy już trzeci raz dołączają do grona tych, którzy mają serce do pomagania. Poczęstunek ciepłą zupą to symboliczny gest, który wprawdzie nie zmieni sytuacji najbardziej potrzebujących łodzian, ale może być zachętą do częstszego organizowania tego typu akcji, dyskusji o przeciwdziałaniu bezdomności i biedzie czy choćby szerzeniu świadomości istnienia tych problemów wokół nas. Mały gest o bardzo dużym znaczeniu tak postrzegam tę akcję i marzę o tym, aby w kolejnych edycjach stała się jeszcze większą dodaje Nowicki.
Według danych łódzkiego MOPS, w naszym mieście jest ok. 1000 bezdomnych (w kraju, według raportu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – 33 tys.), a ponad 5,5% populacji mieszkańców województwa żyje w skrajnej biedzie bez możliwości zakupu jedzenia czy niezbędnych lekarstw. Wśród przyczyn bezdomności najbardziej powszechnymi są: eksmisja, konflikt rodzinny, nałogi i przemoc. Czasami niefortunny splot okoliczności i niespłacony kredyt dzieli nas od zamieszkania na ulicy. W Łodzi nie brakuje też miejsc nieprzystosowanych do mieszkania ruder, bez kanalizacji i ogrzewania, w których stale przebywają ludzie w starszym wieku.
Wydarzenie Internety mają serca ma także inny wymiar – to zachęta dla każdego z nas, aby uważnie przyglądać się otoczeniu i dostrzegać ludzi potrzebujących. W XXI wieku rozwój technologiczny potrafi wprawić nas w osłupienie, ale wciąż nie możemy pokonać problemów, które nie wymagają specjalistycznej wiedzy, a jedynie serca i chęci do zaangażowania się w pomoc. Statystyki dowodzą, że problem bezdomności rośnie z roku na rok. Unikamy sąsiadów, nie chcemy wiedzieć, co się dzieje w naszym najbliższym otoczeniu, odwracamy głowy od tych, którzy wyglądają na zaniedbanych. -Nie reagujemy, a czasami empatyczny uczynek, potrafi przywrócić człowiekowi godność lub sprawić, że poczuje się dowartościowany. Zachęcam każdego, aby dzielił się takimi gestami z potrzebującymi. Można zacząć od zaraz zachęca dyrektor zarządzający Bluerank.
Honorowy patronat nad wydarzeniem ponownie objęła Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.
Wydarzenie odbędzie się 4 grudnia o godz. 12:00 przy Domku Św. Mikołaja na Pasażu Schillera przy ul. Piotrkowskiej 112 w Łodzi.