Nowy Miejski Rzecznik Konsumentów
Anna Mlostoń-Olszewska zastąpiła Zbigniewa Kwaśniewskiego, który w lipcu odszedł na emeryturę.

Nowa rzecznik planuje zwiększyć obsadę biura. – Na razie biuro jest bardzo skromne. Pracuje tylko rzecznik i dwóch pracowników – mówi Mlostoń-Olszewska. – Chcemy, by mieszkańcy mogli szybciej uzyskać poradę, mamy też w planach zwiększenie dostępności naszych usług. W związku z wzrostem ilości spraw napływających do rzecznika, wzrasta także ilość przedsiębiorców, którzy na te wyzwania nie udzielają odpowiedzi. W następstwie zamierzamy korzystać z uprawnień, jakie przysługują rzecznikowi, czyli nakładania grzywien na przedsiębiorców, którzy nie ustosunkowują się do wezwań rzecznika – dodaje Mlostoń-Olszewska.
Anna Mlostoń-Olszewska jest absolwentką prawa. Studiowała na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie w 2002 roku uzyskała tytuł magistra z oceną bardzo dobrą. Od 2008 roku jest radcą prawnym w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Łodzi.W czerwcu 2017 roku ukończyła studia doktoranckie w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk w Warszawie.
Jedna z jej najnowszych publikacji to Zwiększenie poziomu ochrony konsumentów korzystających z usług instytucji pożyczkowych w świetle nowych regulacji prawnych wprowadzonych ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym oraz niektórych innych ustaw w Finanse i Prawo Finansowe nr 4/2016.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się przy ul. Piotrkowskiej 113. Konsumenci są przyjmowani w poniedziałki, środy i piątki od 8:00 do 16:00 oraz we wtorki od 9:00 do 17:00; numer telefonu: (42) 638-46-56, (42) 638-46-57.
Jednym z zadań instytucji jest zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów.