Łódzki Rower Publiczny. Jest rozwój, są też opóźnienia
Od 1 sierpnia ŁRP powiększy się o 28 nowych stacji. Z tygodniowym opóźnieniem zostanie uruchomione kolejnych 19 stacji.

Operator nie uniknie kar za niedotrzymanie terminu. – Umowa mówiła o tym, że stacje powstaną do 1 sierpnia. Dlatego na operatora zostaną nałożone kary zgodnie z zapisami umowy, 5 tys. zł za każdy dzień opóźnienia – wyjaśniaPaulina Cyniak z Zarządu Dróg i Transportu.
Nowe stacje zostaną uruchomione przede wszystkim poza Śródmieściem na Bałutach, Polesiu i Widzewie. Łącznie w sierpniu mieszkańcy Łodzi będą mogli więc korzystać ze 148 stacji i 1480 rowerów. W kolejnym etapie Miasto zapowiada rozbudowę systemu do ponad 200 punktów wypożyczeń i 2000 rowerów.
Po rozbudowie zasady korzystania z Łódzkiego Roweru Publicznego nie zmienią się. Opłata inicjalna, z której finansowane są przyszłe wypożyczenia, to wciąż 20 zł, pierwsze 20 minut pozostaje bezpłatne, pierwsza godzina kosztuje złotówkę, druga trzy złote, a trzecia i każda następna po 5 złotych.
Posłuchaj relacji:
Nazwa | Plik | Autor |
Rozbudowa roweru publicznego | audio (m4a) audio (oga) |
Obok Łódzkiego Roweru Publicznego w tym roku działa również Zgierski Rower Miejski. Jest on całkowicie kompatybilny z ŁRP. Umożliwia to wypożyczanie roweru w jednym a zwrot w drugim mieście. Koszt wypożyczenia w obu miastach jest ten sam. Pilotażowy program Zgierskiego Roweru Miejskiego będzie prowadzony do końca sierpnia.