Łódzkie metro z korzyścią dla kolei w regionie
Łódzka Kolej Aglomeracyjna przygotowała siatkę połączeń uwzględniającą tunel średnicowy w Łodzi, który ma powstać za cztery lata. Trzy trasy kolejowe w regionie zostaną wydłużone.
Wybudowanie tunelu średnicowego w Łodzi zmieni układ połączeń kolejowych w Łodzi, regionie i w kraju. Składy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej będą mogły kursować “łódzkim metrem” z większą częstotliwością, nawet co 4 minuty.
Tunel średnicowy połączy nowy Dworzec Łódź Fabryczna z Dworcem Łódź Kaliska na południu, a od północy ze stacją Łódź Żabieniec. Pozwoli to na trasowanie pociągów przez ścisłe centrum miasta, ale wpłynie też na układ połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
– Spółka przygotowała projekt nowej siatki połączeń w województwie – mówi prezes ŁKA, Andrzej Wasilewski. – Wydłużone zostaną dotychczasowe trasy pociągów: z Kutna do Radomska, z Łowicza do Tomaszowa Mazowieckiego i Opoczna oraz z Sieradza do Skierniewic.
Do budowy tunelu średnicowego pod Łodzią zgłosiło się sześć firm. Po wyłonieniu zwycięzcy konkursu, wykonawca będzie miał cztery lata na realizację projektu.