Kampania “Autyzm. Chcemy być sobą”
Łódzka Fundacja “JiM” zainaugurowała kampanię społeczną “Polska na niebiesko”. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem “Autyzm. Chcemy być sobą”.

Częścią kampanii jest publikacja raportu o sytuacji młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju w Polsce. Prezes Fundacji “JiM” Tomasz Michałowicz tłumaczy, że ponad 60% osób z autyzmem akceptuje swój stan. – Mówią, że nie chcieliby się zmieniać – zapewnia prezes. – Podkreślają, że “bycie normalnym jeststrasznie nudne”, a dziękizaburzeniu są bardziej wrażliwi.
W raporcie zebrano wypowiedzi i doświadczenia 180 osób. Współautorka opracowania Paulina Szymańska podkreśla, że kampania zwraca uwagę, iż problem autyzmu nie dotyczy tylko dzieci. – Autyzm dziecięcy może mieć osoba, która ma nawet 40 lat i więcej – mówi. -Chorym nie pomagamy w ten sposób, że za nich rozwiązujemy problemy. My dajemy im narzędzia i uczymy ich samodzielności. Społeczeństwo powinno poznać specyfikę ichfunkcjonowania i zaakceptować odmienność.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu przypada 2 kwietnia. W ramach kampanii “Polska świeci na niebiesko” w ponad 20 miastach zostaną uruchomione specjalne punkty informacyjne dotyczące autyzmu.