Co dalej z najdłuższą linią tramwajową w Polsce?
Mniejsza częstotliwość kursów i wydłużenie podróży – takie zmiany czekają niebawem pasażerów tramwajów 46 do Ozorkowa.

Dwie godziny – tyle może zająć podróż tramwajem linii 46 ze ścisłego centrum Łodzi do Ozorkowa. W kwietniu czas przejazdu do tego miasta ponownie wydłuży się z powodu złego stanu infrastruktury. Równocześnie zmniejszy się częstotliwość kursów z 20 do 24 minut. To może świadczyć o powolnym zamykaniu tej jednej z najdłuższych i najstarszych linii tramwajowych w Europie. – Pomysł, żeby z powodu reformy w Łodzi zmieniać częstotliwość tramwajów na gorszą, to jest nieporozumienie. Obawiamy się, że kolejne ograniczenia na liniach podmiejskich spowodują odpływ pasażerów. Będą się oni przesiadać do samochodów i autobusów. Wtedy będzie można policzyć napełnienie pojazdów i sprawdzić, że linia jest nieopłacalna, a następnie ją zamknąć- alarmuje Adam Rembak ze Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim:
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi zapewnia, że linii likwidować nie zamierza. Trwają rozmowy przedstawicieli władz Łodziz samorządami, przez które przebiega linia. Włodarze zastanawiają się skąd pozyskać pieniądze na gruntowny remont trasyod Helenówka od Ozorkowa.
Nazwa | Plik | Autor |
Problemy linii tramwajowej 46 | audio (m4a) audio (oga) |