Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych zmienia nazwę
Jak powiedział Radiu Łódź wiceprezes Agencji, Krzysztof Senger, oficjalnie instytucja funkcjonuje już pod nazwą Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

– To nowa faza współpracy z inwestorem i z polskim eksporterem -wyjaśnia prezes. – Za zmianą nazwy idzie dużo większa strategia, którą realizujemy wspólnie z premierem Morawieckim, kładąc silny nacisk naeksport.Zadaniem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, obok obsługi inwestorów w Polsce, będzie wspieranie ekspansji polskich przedsiębiorstw za granicą.
Krzysztof Senger przyjechał do Łodzi po raz pierwszy, na zaproszenie zarządu Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Współpraca ŁSSE z Agencją układa się wyjątkowo dobrze, chwali prezes Strefy, Marek Michalik. – Liczymy na takie samo lub większe wsparcie- dodaje.

W ramach przekształcenia PAIiIZ w PAIH likwidowane są podlegające Ministerstwu Rozwoju Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji, a w ich miejscu powoływane są biura handlowe bliżej centrów biznesowych.
W 2017 r. budżet PAIH ma wynieść ok. 36 mln zł.
Posłuchaj rozmowy z Krzysztofem Sengerem:
Nazwa | Plik | Autor |
Polska Agencja Inwestycji i Handlu | audio (m4a) audio (oga) |