Podsumowania i plany łódzkiego MPK
Uruchomienie komunikacji przy Dworcu Fabrycznym, zakup nowych pojazdów i przygotowania do zmiany siedziby – to najważniejsze wydarzenia w łódzkim MPK, w ubiegłym roku.
Miejski przewoźnik kupił 22 niskopodłogowe tramwaje Pesa Swing oraz pięć aut do przewozu niepełnosprawnych pasażerów. Wśród ubiegłorocznych zakupów, zabrakło jednak autobusów. – Nowa siatka komunikacyjna miała nam odpowiedzieć na pytanie jakim taborem będziemy jeździć, a co za tym idzie – jaki powinniśmy wymieniać – tłumaczy prezes łódzkiego MPK, Zbigniew Papierski. Nowy układ komunikacyjny dopiero teraz ujrzał światło dzienne, zostanie on wprowadzony 2 kwietnia.
Nazwa | Plik | Autor |
MPK podsumowuje 2016 rok | audio (m4a) audio (oga) |
Jak po 2 kwietnia pojadą tramwaje i autobusy? Szczegóły nowej siatki połączeń
Kończą się za to prace przy modernizacji 17-tu tramwajów starszego typu. Większość z nich ma wyjechać na tory jeszcze w tym roku. Prezes MPK zapewniał, że firma stara się tak modernizować tramwaje,aby co piątybyłniskopodłogowy. Obecnie przerabiane są stare wagony kupione kilka lat temu z Bielefeld. Łodzianie mogą już podróżować trzema zmodernizowanymi takimi składami.

Wiosną ma ruszyć modernizacja kolejnych tramwajów, w tym trzech Cityrunnerów. MPK planuje zakup ponad 40-tu nowych tramwajów. Zwycięzcę przetargu na zakup 12-tu pojazdów mamy poznać jeszcze w tym miesiącu. Na tory wyjadą one pod koniec przyszłego roku. Pozostałe 30 składów, przyjedzie do Łodzi do 2021 roku.
Łódzki przewoźnik planuje także remonty trzech zajezdni – dwóch tramwajowych i jednej autobusowej. W połowie przyszłego roku na terenie zajezdni Telefoniczna stanie nowa hala do naprawy tramwajów, a tramwajowe Chocianowice przejdą generalny remont. MPK zaczęło też przygotowania do wyprowadzki z ul. Tramwajowej. W najbliższych latach główna siedziba spółki zostanie przeniesiona do odnowionej zajezdni autobusowej przy ul. Limanowskiego, która zostanie przebudowana.- Wyburzamy prawie wszystko, stawiamy od nowa zaplecze techniczne, przegrupowujemy cały plac manewrowy – tłumaczył prezes Papierski.
