Wartoprzeczytać
Łódzkie zabytki lepiej chronione. Park Kulturowy rośnie w siłę
Powoli znikają z Łodzi szpetne reklamy, billboardy i banery. To efekt prac zespołu do spraw Parku Kulturowego ulicy Piotrkowskiej.
– Jest już ponad 200 pozytywnie zamkniętych spraw dotyczących usuwania i dostosowania szpetnych reklam, bilbordów i banerów do regulaminu Parku Kulturowego w Łodzi – mówi miejski konserwator zabytków, Kamila Kwiecińska Trzewikowska. Przyznaje jednocześnie, żewspółpraca z właścicielami budynków i lokali na Piotrkowskiej oraz przyległych do niej kwartałów przebiegała różnie.- Większość osób zdaje się rozumieć potrzebę zmiany estetyki tego obszaru, częśćpotrzebuje więcej czasu – mówi konserwator.
Dobrym przykładem zmian jest kamienica przy Zachodniej 50, wyjaśnia główny specjalista do spraw Parku Kulturowego w Łodzi, Justyna Brodzka. -Kilka miesięcy temu była cała zakryta wielkimi reklamami, nie było widać elewacji. Podobnie przy ulicy Legionów 7, skąd zniknęły 3 duże billboardy ze ściany szczytowej. Dobrym przykładem jest tez fragment ulicy Ogrodowej, zamykający Park Kulturowy- wyjaśnia.
Park Kulturowy jest formą ochrony łódzkich zabytków. W jego granicach znajduje się północny odcinek Piotrkowskiej czyli deptak oraz przylegające do niej kwartały razem z aleją Kościuszki i Zachodnią, Mickiewicza i Piłsudskiego, Sienkiewicza oraz fragmentami ulic Narutowicza i Wschodnią, Ogrodową i Północną.
29 stycznia upływa kolejny termin dostosowania się do zapisów Parku, który dotyczy pawilonów i kiosków.