Pierwsza pomoc z łódzkim MPK. Wyróżnienia dla bohaterskich pracowników
Na co dzień prowadzą tramwaje i autobusy albo sprawdzają bilety. Jeśli zachodzi taka potrzeba, ratują też życie, gaszą pożary oraz udzielają pierwszej pomocy. Grupa wyróżniających się pracowników łódzkiego MPK, otrzymała wyróżnienia za taką właśnie postawę.

Często kierowca jest jedyną osobą w pojeździe, która reaguje na niebezpieczną sytuację i jest w tym celu przeszkolona, tłumaczy Sławomir Worach, kierownik działu szkoleń w łódzkim MPK. – Kierowca czy motorniczy nie jest już tylko operatorem sprzętu czy kierującym pojazdem. To osoba, która komunikuje się pasażerami i z innymi użytkownikami ruchu. Kierowcy mają do dyspozycji radio, za pomocą którego mogą zaalarmować wszystkie niezbędne służby. Można się do nich zwracać z prośbą o pomoc – informuje.
Wśród wyróżnionych pracowników znalazł się motorniczy Maciej Miłosz, który jako pierwszy pomógł napadniętej kilka dni temu w Łodzi kobiecie (sprawca ugodził ją nożem i ukradł torebkę). – Czekałem na połączenie z dyżurnym, i w tym czasierozmawiałem z pasażerką, która mówiła, że bardzo ją boli w boku. Podniosłem pani płaszcz, odgiąłem rękę i zobaczyłem, że ubrania są całe przesiąknięte krwią – opowiada motorniczy.
W Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Łodzi zatrudnionych jest ponad 3200 osób. Każdego roku w szkoleniach i warsztatach m.in. z udzielania pomocy przedmedycznej, bierze udział ponad 1000 pracowników.