Radni rozpoczynają prace nad kodeksem reklamowym i przyszłorocznym budżetem Łodzi
Łódzcy radni wysłuchają dziś pierwszego czytania uchwały budżetowej, a potem skierują ją do komisji. Podczas posiedzenia zajmą się również kodeksem reklamowym, który ma uporządkować zasady wywieszania reklam na terenie miasta.
Możliwość przyjęcia kodeksu regulującego zasady ustawiania reklam na terenie miasta daje nowa ustawa krajobrazowa. – Jeśli radni przyjmą tę uchwałę, to będziemy w Łodzi prekursorem ustalania takich zasad – zapowiadaprzewodniczący Rady Miejskiej, Tomasz Kacprzak. – Ważne jest także to, aby te regulacje były przestrzegane przez wszystkich, którzy prowadzą działalność gospodarczą.
Radni mają również przyjąć kilka planów zagospodarowania przestrzennego, które pozwolą chronić tereny zielone w mieście. Zdecydują też, czy na wniosek Prawa i Sprawiedliwości w Łodzi zostanie wprowadzona roczna, tańsza migawka dla seniorów po 65 roku życia.