Mia100 Kobro. Wystawa prac Maksyma Ostrowskiego
Koncepcja Katarzyny Kobro dotycząca rozumienia pojęcia i znaczenia rzeźby była jedną z najistotniejszych w polskiej sztuce XX wieku. Odnosi się do niej Maksym Ostrowski w swojej pracy “Mia100 Kobro/transmutacja panoramy w/z kobietę/ą”.

Przytaczana koncepcja, choć odnosiła się do rozumienia formy przestrzennej, u Ostrowskiego znalazła odzwierciedlenie w cyklu obrazów które stały się jedną pracą, na którą złożyło się 7 kompozycji malarskich. Tworzą one rodzaj przytaczanej w tytule panoramy, a najistotniejszym motywem są wyszczególnione białym obrysem czarne formy, które znajdują się na każdej z części pracy.
Odniesienie do postulatu artystki w którym wyraziła ona swoje dążenie do jednorodnej, pozbawionej szczególnych miejsc przestrzeni, jest przenikaniem się dzieła z przestrzenią. W ujęciu Maksyma Ostrowskiego koncepcja ta dotyka przenikania się formy przestrzennej i formy płaskiej.
Wystawę oglądać można do 29 listopada w Galerii Promocji Młodych Bałuckiego Ośrodka Kultury Rondo, przy Limanowskiego 166 w Łodzi.
Maksym Ostrowski jest studentem trzeciego roku Edukacji Artystycznej w zakresie Sztuk Plastycznych w specjalności Technik Teatralnych , Filmowych i Telewizyjnych na Wydziale Sztuk Wizualnych Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi. Jest także studentem pierwszego roku Filologii Bałkańskiej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. W dotychczasowym dorobku ma udział w wystawach zbiorowych ,m.in. Muzeum Fryderyka Chopina/ Warszawa, Galeria Hol Centrum Nauki i Sztuki/ Łódź, Galeria Promocji Młodych BOK Rondo/ Łódź, Galeria ASP /Łódź, Galeria Wolna Przestrzeń/ Łódź. Wystawa indywidualna Maksyma Ostrowskiego realizowana jest w ramach współpracy Galerii Promocji Młodych z Pracownią Obrazu prof. Aleksandry Gieragi ASP w Łodzi.