Zakaz wjazdu TIR-ów do Łodzi. Prezydent apeluje, GDDKiA oświadcza
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że nie może zabronić władzom Łodzi wprowadzenia zakazu ruchu TIR-ów w mieście. Takie plany zakazu wjazdu do Łodzi ciężarówek pojawiły się po otwarciu wschodniej obwodnicy miasta.
W środę (17 sierpnia)prezydent Hanna Zdanowska w mediach społecznościowych poinformowała, że GDDKiA nie zgadza się na to i poprosiła łodzian o podpisywanie petycji w tej sprawie.
W czwartek (18 sierpnia)z kolei oddział łódzki GDDKiA wydał oświadczenie, w którym podkreślił, że to władze Łodzi są jedynym zarządcą dróg w mieście i niezależnie od negatywnej opinii drogowców taki zakaz może być wprowadzony.
Przeciwko pomysłowi niewpuszczenia ciężarówek do Łodzi są również władze ościennych miejscowości, których zdaniem spowoduje to pogorszenie bezpieczeństwa i komfortu życia ich mieszkańców.
Oto pełna treść oświadczenia GDDKiA:
W związku z wystąpieniem na facebooku Prezydent Łodzi Pani Hanny Zdanowskiej w sprawie ograniczenia ruchu samochodów ciężarowych w mieście, oświadczamy, że GDDKiA nie jest organem zarządzającym drogami krajowymi na terenie Łodzi i nie ma w tym przypadku żadnej mocy decyzyjnej.
Jedynie PREZYDENT MIASTA, jako organ zarządzający ruchem, może podejmować w podobnym przypadku jakiekolwiek decyzje, bez względu na opinię GDDKiA w tej sprawie.
Oświadczamy, że związku z negatywną opinią i protestami samorządów (Zgierz, Aleksandrów Łódzki, Konstantynów Łódzki) przedstawiliśmy nasze negatywne stanowisko w tej sprawie i skierowaliśmy ją do wojewody łódzkiego, jako organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem, aby rozstrzygnąć ten ogólnospołeczny spór. Naszą, w rozumieniu prawa opinię, wyrazimy po zajęciu stanowiska przez wojewodę.
W naszej ocenie ruch ciężki na osi północ południe, który odbywał się drogami krajowymi: nr 1 (Aleją Włókniarzy i Jana Pawła II) i nr 14 (ulicami: Rydza Śmigłego, Kopcińskiego, Strykowską) w ogromnej większości został już z miasta wyprowadzony dzięki oddaniu do użytkowania autostrady A1 Stryków- Tuszyn.
Ze wszech miar zasadne są natomiast obawy samorządów (do czasu wybudowania S14 na odcinku: węzeł Łódź Lublinek węzeł Emilia), ponieważ wprowadzone ograniczenie, może skutkować zwiększeniem się ruchu na drodze krajowej nr 71 zarządzanej przez łódzki Oddział GDDKiA. Efektem takiego stanu rzeczy będzie pogorszenie warunków życia mieszkańców miejscowości położonych przy trasie i pogorszenie poziomu BEZPIECZEŃSTWA.
Należy w tym miejscu także zaznaczyć, że dla poprawionego projektu organizacji ruchu wydaliśmy pozytywną opinię techniczną, jako, żez technicznego punktu widzenia jest poprawny.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |