Realizacja zapisów o parku kulturowym. Reklamy znikają z Piotrkowskiej
W piątek, 29 lipca, ze ścisłego centrum Łodzi powinny zniknąć wielkoformatowe i nieestetyczne reklamy. W życie wchodzą przepisy o parku kulturowym, który obejmuje ulicę Piotrkowską i jej najbliższe okolice.

– Przedsiębiorcy mieli kilka miesięcy na przystosowanie się do nowych zasad, teraz będą musieli ich przestrzegać – wyjaśnia Aleksandra Sztuka z biura miejskiego konserwatora zabytków. – Chodzi nam o reklamy wielkoformatowe, czyli siatki reklamowe, billboardy, banery. Zwracamy również uwagę na kasetony, szyldy i wolno stojące reklamy – wyjaśnia.
Przedsiębiorcy, którzy nie będą stosować się do nowych przepisów mogą się spodziewać kar:mandatów, a nawet skierowania sprawy do sądu. Urzędnicy mają jednak nadzieję, że kary nie będą konieczne. – Zależy nam na współpracy. Pierwszy krok to upomnienie, doinformowanie o zapisach dotyczących parku kulturowego – tłumaczy Aleksandra Sztuka.
Kolejne przepisy dotyczące parku kulturowego wejdą w życie od nowego roku. Do tego czasu z Piotrkowskiej i przyległych ulic powinny zniknąć wolno stojące budki.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |