Łódzkie małe metro. Tunelem z Fabrycznego na Kaliski
Po ponad pięciu latach starań władz województwa, miasta oraz mieszkańców-społeczników, zarząd PKP PLK podjął decyzję o budowie pod Łodzią tunelu, który ma powstać do 2023 roku.

Tunel kolejowy połączy dworce Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec, a na trasie pociągu zostaną wybudowane dwa przystanki połączone z komunikacją miejską, mówi prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. – Tunel będzie usprawniał ruch w śródmieściu, umożliwiając dojazd i aktywizując tą część miasta.Początkowo mówiło się o tunelu bez przystanków, potem był pomysł jednego przystanku, my chcieliśmy trzy, ostatecznie będą dwa – przypomina prezydent Zdanowska.
Kolejarze uwzględnili listowne prośby mieszkańców i wybrali wariant z dwoma przystankami, czyli stacją Łódź Centrum u zbiegu ulic: Zielonej, Zachodniej i Kościuszki oraz Łódź Manufaktura w rejonie ulic: Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej, mówi Tomasz Bużałek z Łódzkiej Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu. – W 2011 roku, tuż przed świętami, odbyły się dwa bardzo smutne spotkania konsultacyjne, na których poinformowano nas, że nie ma możliwości technicznych budowy tutaj stacji, że to jest niewykonalne i nielogiczne. Udało nam się jednak wybrnąć i zmobilizować mieszkańców – podkreśla.

Obecnie przygotowywana jest specyfikacja techniczna budowy tunelu pod Łodzią. Później nastąpi rozpisanie przetargu, który ma zostać ogłoszony w styczniu przyszłego roku. Prace powinny rozpocząć się w 2018 roku i mają potrwać 5 lat.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |