Projekt łódzkiego kodeksu reklamowego
Łódzki magistrat chce uregulować kwestie umieszczania reklam w mieście. W tym celu powstał projekt kodeksu reklamowego.

Bartosz Poniatowski z Biura Architekta Łodzi, mówi, że miastozostanie podzielone na kilka stref. – Obszar tzw. “zero” to jest obszar parku kulturowego ulicy Piotrkowskiej. Później mamy obszar zabytkowy miasta, który jest dużo większy, niż sama ulica Piotrkowska. To rdzeń strefy wielkomiejskiej i obszar wpisany do rejestru zabytków. Strefa trzecia to tereny niezabudowane, czyli zielone: parki, trawy, pola, lasy – tłumaczy.
Kodeks reklamowy powstał w oparciu o wyniki ankiety. Mieszkańcy wskazali w niej miejsca szczególnie zagrożone nadmiarem reklam. – Mieszkańcy uznali, że na Piotrkowskiej jest najbardziej elegancka i odpowiadająca architekturze reklama, a na ciągu alei Mickiewicza, Piłsudskiego, w rejonie Piotrkowskiej, jest najgorzej, czyli jest największy chaos – wyjaśnia Poniatowski.
Kodeks powstał na wniosek rady miejskiej. Od poniedziałku, 4 kwietnia, na stronach Urzędu Miasta Łodzi będzie dostępna wstępna wersja.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |