Łódź w światowych mediach
Przez ostatnie dwa lata o Łodzi napisało kilkanaście zagranicznych tytułów i portali internetowych.

Miasto pojawiło się również w relacjach ogólnoświatowych telewizji informacyjnych między innymi CNN i Euronews. Prezydent Łodzi – Hanna Zdanowska podkreśla, że dziennikarze docenili walory turystyczne miasta.
– Francuski tygodnik wskazał Łódź jako miejsce, które trzeba zobaczyć. Internauci wskazali Łódź, jako jedno z dziesięciu miejsc na świecie, które warto obejrzeć – dodaje prezydent.
Łódź dostrzegły również media zajmujące się gospodarką.
– Instytut badawczy FDI porównał ok. 470 miast i regionów całej Europy. Badał je pod kątem potencjału gospodarczego, rynku pracy czy efektywności kosztowej. Łódź znalazła się na 5 miejscu pod względem najlepszych strategii przyciągania inwestorów w Europie Środkowo-Wschodniej, wyprzedzając m.in. Kraków – dodaje dyrektor Biura Obsługi Inwestora, Marcin Włodarczyk.
W ubiegłym roku New York Timesa napisał, że „Łódź jest ważnym miastem dla międzynarodowych korporacji”, a w roku 2012 dziennikarze tej gazety uznali, że stolica województwa jest jedynym Polskim miastem, które warto odwiedzić.