Ufaj, ale sprawdzaj
O czym nie wolno zapominać przy zawieraniu umów? Jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami na rynku telekomunikacyjnym? Odpowiedzi na te i inne pytania poznają mieszkańcy Tomaszowa Mazowieckiego i Piotrkowa Trybunalskiego podczas spotkania z ekspertami Centrum Informacji Konsumenckiej UKE inaugurującego kampanię informacyjną w 2014 roku.

Abonenci, a zwłaszcza osoby starsze cyklicznie kierują do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wnioski o interwencję, których powodem są nieetyczne działania przedstawicieli dostawców usług telekomunikacyjnych. Scenariusz zazwyczaj jest podobny – abonent nie do końca świadomie zgadza się na zmianę zakresu usług lub na zmianę operatora – a w efekcie zamiast obiecanej promocji otrzymuje wyższe rachunki. Niestety, o tym, że dokonał niekorzystnej dla siebie zmiany dowiaduje się przeważnie dopiero po kolejnym okresie rozliczeniowym – kiedy jest już za późno na bezpłatne wycofanie się z nowej i „lepszej” umowy.
Harmonogram najbliższych spotkań:
20 luty – Tomaszów Mazowiecki
Siedziba Starostwa Powiatowego, ul. Św. Antoniego 41
godz. 11.00
21 luty Piotrków Trybunalski
Siedziba Urzędu Miasta, ul. Pasaż Rudowski 10
godz. 11.00
Urząd Komunikacji Elektronicznej w celu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom kontynuuje zainicjowaną w grudniu 2012 roku ogólnopolską kampanię informacyjną „Ufaj, ale sprawdzaj”. Kampania skierowana jest zwłaszcza do konsumentów powyżej 50 roku życia, a jej założenia to zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw w kontaktach z przedstawicielami handlowymi oraz wyczulenie na nieuczciwe działania marketingowe.
Spotkania w Tomaszowie Mazowieckim i Piotrkowie Trybunalskim inaugurują w 2014 roku kampanię informacyjną pod hasłem Ufaj, ale sprawdzaj.
W ramach kampanii na terenie całego kraju cyklicznie odbywają się spotkania informacyjne, prowadzone przez ekspertów UKE (od grudnia 2012 roku odbyło się ich już 35). W trakcie spotkań konsumenci dowiedzą się m.in. jakie nieuczciwe „chwyty” marketingowe stosują reprezentanci firm telekomunikacyjnych w celu nakłonienia abonentów do zmiany umowy z dotychczasowym operatorem, jakich środków ostrożności należy przestrzegać podczas rozmów z przedstawicielami handlowymi oraz co zrobić, kiedy umowa została zmieniona wbrew naszej woli.
Jeśli podejrzewasz dostawcę usług telekomunikacyjnych
o nieuczciwe praktyki, skonsultuj się
z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:
- infolinia 801 900 853
(koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora) - 22 534 91 74 (pon. – pt. w godzinach 8.15 – 16.15)
- www.uke.gov.pl/formularz
- www.cik.uke.gov.pl