O field recordingu w Muzeum Sztuki
“Byle do wiosny” to seria wydarzeń, które próbują odpowiedzieć na pytania: co znajduje się między muzyką a sztukami wizualnymi? Czym są muzyczne działania performatywne? Podczas kolejnej odsłony cyklu wystąpi Martyna Poznańska.

“Byle do wiosny” to cykl wydarzeń, podczas których muzyka styka się ze sztukami wizualnymi. Ubiegłoroczna edycja skoncentrowana była na męskiej twórczości, co zmieniło się w roku 2015. Tym razem zaproszone zostały artystki, co jest również próbą nawiązania do projektu Her Noise, który ma na celu zaprezentowanie różnorodnego odbioru muzyki i sztuki, patrząc poprzez pryzmat płci. Kuratorką cyklu jest Joanna Szumacher, która starannie dobiera kolejne bohaterki tak, by były to artystki odnoszące się w swojej twórczości do muzyki. Dzięki temu potencjał relacji pomiędzy muzyką, a sztukami wizualnymi jest eksplorowany i rozpoznawany w praktyce. Zaproszeni goście tworzą muzykę, performanse dźwiękowe i audiowizualne, opierając się na brzmieniach wytwarzanych za pomocą urządzeń elektronicznych. Wspólnym mianownikiem jest prąd i to, co można z jego udziałem stworzyć.
Bohaterką kolejnej odsłony cyklu jest Martyna Poznańska – artystka pracująca z dźwiękiem i obrazem, dla której punktem wyjścia do pracy nad kompozycjami jest field recording. Studiowała ona Sztukę Dźwięku na University of the Arts London, obecnie natomiast jest studentką Studiów Dźwiękowych na University of The Arts Berlin. Jej działania skupiają się na redukowaniu wielkomiejskiego chaosu i hałasu celem wydobycia brzmienia przemysłowej i miejskiej atmosfery, uwiecznianej podczas nagrań terenowych. W swoich instalacjach rozpatruje takie motywy jak pamięć i zapomnienie, wzrost, rozpad oraz transformacja. W sierpniu 2012 roku opublikowała swój debiutancki album zatytułowany “Hoarse Whisper”.
