Osiem miesięcy działania łódzkiego Telefonu Życzliwości
Blisko pół tysiąca porad udzielili wolontariusze łódzkiego Telefonu Życzliwości. Telefon został uruchomiony osiem miesięcy temu. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę – podsumował wiceprezydent, Krzysztof Piątkowski, .

Pomysł polega na tym, by pod jednym numerem telefonu seniorzy mogli otrzymać odpowiedź na prawie każde pytanie, przypomniała Krzysztof Piątkowski. – Po drugiej stronie Telefonu Życzliwości są specjaliści, m.in. prawnicy i psychologowie, a oprócz tego zwyczajnie życzliwi nam ludzie, otwarci i chętni do pomocy – przypomniałwiceprezydent.
W łódzkim Telefonie Życzliwości pracują wolontariusze fundacji Subvenio i Miejskiego Zespołu d/sSeniorów. – Mamy taką 80-stronicową książkę z wszelkimi najważniejszymi informacjami, odbieramydużo telefonów, związanych z niezrozumieniem języka prawniczego w pismach, mieliśmy też szkolenie z MOPS-em, żeby nas uwrażliwić na problemy społeczne – tłumaczą wolontariusze.
Telefon42 638 50 32 jest czynny w poniedziałki, środy i piątki między 16 ta a 18 tą.

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |