Wizerunek Łodzi w raporcie o polskich metropoliach
Łódź czekają poważne wyzwania, między innymi poprawienie wizerunku i jakości życia mieszkańców,takie wnioski przedstawia firma PwC Polska – w swoim raporcie na temat możliwości rozwojowych 12 największych polskich miast.
Między innymi bezrobocie w Łodzi jest jednym z największych – większe jest tylko w Białymstoku.
Autorzy raportu wskazują też, że wizerunek miasta jest niekorzystny, kolejnym słabym punktem ma być niewielka atrakcyjność Łodzi dla inwestorów. Wiceprezydent Łodzi, Ireneusz Jabłoński – z wieloma wnioskami raportu się nie zgadza.
– To z czym się najbardziej nie zgadzam w tym raporcie to ocena niskiej atrakcyjności Łodzi dla inwestorów, bo to jest z jaskrawo sprzeczne z naszym bezpośrednim doświadczeniem i opinią inwestorów, którzy już działają w Łodzi, albo wkrótce zaczną, bo jesteśmy w trakcie rozmów- tłumaczy wiceprezydent Jabłoński.
Na raport złożyło się siedem różnych części: finanse, inwestycje, infrastruktura, instytucje, wizerunek, ludzie i jakość życia.Za mocną stronę Łodzi – PwC Polska uznała instytucje publiczne – działające tu – w porównaniu z innymi miastami – najsprawniej.
Co należy zrobić, aby poprawić tę sytuację, pytamy ekonomisty, współautora raportu, prof. Witolda Orłowskiego:
Nazwa | Plik | Autor |
Raport o polskich metropoliach | audio (m4a) audio (oga) |
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |